Menu
e-mærket
Basket Image

Indkøbskurv

0 STK = 0,00 DKK

Handelsbetingelser

Den korte version

ALT HVAD DER ER KØBT FRA OG MED NOVEMBER 2024, BYTTES FREM TIL OG MED 10. JANUAR 2025

Leveringstider 1-4 hverdage. Hvis andet, står dette nævnt på siden hvor du finder den konkrete vare.
14 dages fuld returret.

Vinger du ikke af i "pakke til døren", som koster kr. 29,00 uanset købets størrelse, sender vi automatisk til din nærmeste postbutik - det er gratis hvis du køber for mindst kr. 500,00.

Sender du ubrugte varer retur, skal du blot vedlægge en seddel med ordrenummer samt ønske om anden størrelse eller penge retur.

Returnerer du kun en del af din ordre, så købet reelt bliver under kr. 500,00, vil der blive fratrukket fragtbeløb i returbeløbet.

Vi opfordrer kraftigt at du ikke sætter klistermærker på originale kasser.

Dine kortoplysninger er SSL krypteret og dermed er LINSMARK et sikkert sted at handle

Generelle Oplysninger

LINSMARK er en E-mærke certificeret webshop.

Firmaet LINSMARK er etablet i januar 2013. LINSMARK cvr. nr. 34857490. LINSMARK har adresse på Horsmarkvej 11 A, 9230 Svenstrup J.

Mailadresse: info@linsmark.dk - telefon 27 46 92 42. Vi besvarer alle henvendelser indenfor et døgn.

Føl dig tryg

Har du spørgsmål til nedenstående eller finder du andet på shoppen der skaber tvilv, tøv ikke med at kontakte os! Ring eller SMS på 27 46 92 42 - du kan også sende en mail til info@linsmark.dk

Børn og unge under 18 år

Du skal være fyldt 18 år for at handle på linsmark.dk - er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre.

Betaling

LINSMARK modtager betaling med Mobilepay, VISA, Dankort, E-Dankort, Mastercard, Maestro, VISA Electron. Beløbet hæves først på dit kort, når varene sendes fra LINSMARK. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt ved købet. For bankoverførsel, kontakt os på mail info@linsmark.dk eller telefon 27 46 92 42. Der tages ikke kortgebyr ved betaling på linsmark.dk.

Reservation af beløb.
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
3) Beløbet er på VISA, VISA Electron, Master Card samt Master Debet, reserveret i 14 hverdage. Det betyder også, at hvis du annullerer din ordre, og der er blevet betalt med et af førnævnte korttyper, er beløbet stadig reserveret i 14 hverdage, fra ordren blev foretaget.

OBS! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs Hvorfor HER

LINSMARK krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med NETS.

EAN Faktura

Hos LINSMARK er det også muligt at betale via EAN faktura. Send en email til info@linsmark.dk, med kontaktoplysninger samt hvilke varer der ønskes.

Levering

Et samlet køb over kr. 500,00 leveres fragtfrit. Køber du for mindre end kr. 500,00, skal du betale kr. 49,00 i fragt.
Forsendelse sker med PostNord, til afhentning på det udleveringssted, som ligger tættest på den adresse, du har skrevet på din ordre. Du vil modtage en SMS eller mail omkring udleveringsstedet.

Du kan også vælge at tilkøbe servicen "Levering til døren". Denne ekstra ydelse koster kr. 29,00, uanset købets størrelse. "Levering til døren" finder du i din indkøbskurv.

Leveringstiden er mellem 1-4 hverdage, kan dette ikke overholdes, vil du blive kontaktet. Skal du bruge den bestilte vare til et bestemt tidspunkt, ring da og forhør dig om den præcise leveringstid. Rettidig levering forudsætter dog at PostNord overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos PostNord, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. PostNords kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender LINSMARK en ny leverance uden beregning.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af PostNords målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret når du handler ved linsmark.dk.

Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag du;

A. Har modtaget dine varer.

B. Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

C. Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere forskellige dele.

Der er ingen fortrydelsesret på varer der er specialfremstillet til dig.

Du skal indenfor 14 dage fra modtagelse meddele os om, at du har fortrudt dit køb. Meddelelsen skal gives pr. telefon 27 46 92 42 eller mail på info@linsmark.dk.

I din meddelelse skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at medsende vores fortrydelsesformular, som er vedlagt din pakke ved modtagelsen.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelsen af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandling af din fortrydelse.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Herunder finder du en standardfortrydelsesformular.

Til:
Linsmark.dk
Horsmarkvej 11 A, 9230 Svenstrup J.
info@linsmark.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er forsvarligt pakket ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering hos dig.

Vi tilbyder på nogle af vores ridehjelme, 1 gang gratis ombytningsfragt indenfor 14 dage. Det betyder at vi kvit og frit sender 1 stk. returlabel til dig, hvis du skal have byttet din ridehjelm til en anden størrelse. Vil du returnere ridehjelmen og have pengene retur, skal du selv stå for omkostningen der er forbundet med returnering. Der vil under produktbeskrivelsen på den enkelte ridehjelm stå anført, hvis vi tilbyder gratis byttefragt.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varer er undtaget fortrydelsesretten:

A. Levering af varer som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt særpræg.

B. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

C. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter levering.

Varens stand når du sender den retur

Du har ret til at prøve varen på samme måde som hvis du købte i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi varen som brugt, hvilket betyder at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Det er op til sælger at fastslå den brugte vares værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik - du må afprøve varen, men ikke tage den i brug.

Vi anbefaler at du sender varen retur i original emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan dette muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder seneste 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelsen om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Returnerer du kun en del af ordren og beholder varer til en værdi, af under kr. 500,00 (fragtfrit leveret), vil det oprindelige fragtbeløb ikke blive refunderet.

Hvad skal jeg sende tilbage?

Det er ikke et krav, men det vil altid fremme ekspeditionen, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - helst i form af medsendte blanket, ellers eksempelvis i form af kopi af ordrebekræftelsen og evt. kopi af forudgående korrespondance (ikke krav).

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

LINSMARK
Horsmarkvej 11
9230 Svenstrup J.
info@linsmark.dk
Telefon (+45) 27 46 92 42

BEMÆRK! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Du skal starte med at oplyse om reklamationen til Linsmark Rideudstyr på mail info@linsmark.dk og ordrenummer vedhæftes.

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på linsmark.dk, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete sag.

Det er selvfølgelig et krav at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Har du sendt en vare ind til reklamation, vil du altid få en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysning om den videre proces i forbindelse med behandling af din reklamation.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du opdager manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor 2 måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Fragtomkostninger ved reklamationer

Er reklamationen berettiget sender vi en gratis returlabel, så du kan sende din vare retur.
Du skal vedlægge dit ordrenummer i pakken.

Vi har brug for følgende information når du sender varen retur

Når du sender varen retur til os - som følge af reklamationsretten, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Husk at vedlægge ordrenummer.

Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - evt. kopi af forudgående korrespondance (ikke krav).

BEMÆRK! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Varen bedes sendes tilbage i forsvarlig og ubeskadiget originalemballage.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (GDPR - persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på linsmark.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
mailadresse
Evt. telefonnummer

Vi foretager registreringer af dine oplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos LINSMARK, og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi os at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren for LINSMARK og PATHSHAPER, har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på linsmark.dk er direktør Linda Michaelsen.

Vi opbevarer ikke kunde oplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kunde oplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til LINSMARK videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mailadressen videregives ikke til andre.

Som registreret hos LINSMARK har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig.

Disse rettigheder har du efter persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til LINSMARK på mail: info@linsmark.dk

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Linsmark Rideudstyr på info@linsmark.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 30-4-2024